דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לרכוש פסנתר בלי להתרושש? 

מאת    [ 19/05/2010 ]

מילים במאמר: 571   [ נצפה 6686 פעמים ]

פסנתר הוא מהכלים האהובים ובעלי התדמית הטובה ביותר אולי מבין כל כלי הנגינה. הוא כלי נגינה מרשים ונחשב ליוקרתי וארוסטוקרטי. לכן, כנראה בגלל הדימוי היקר שנבנה סביבו רבים מעדיפים לדחות קניית פסנתר כמה שאפשר. אז איך בכל זאת קונים פסנתר מבלי להתרושש? תתפלאו לדעת שיש כמה דרכים לעשות זאת.

הכי חשוב זה להגדיר איזה פסנתר מתאים לכם

ההגדרה של הצורך תשפיע רבות על מחירו של הפסנתר ולכן יש להקדיש מחשבה לפני שהולכים לחנות פסנתרים ומתפתים לרכוש פסנתר יקר מעבר לנדרש.


    • היכן ימוקם הפסנתר? אם הפסנתר ממוקם בחדר קטן, לא כדאי לקנות פסנתר גבוה. כלומר, ניתן להסתפק בפסנתר עד גובה 122. כי ככל שהפסנתר גבוה יותר כך הצליל שלו פתוח וחזק יותר ועלותו גם גבוהה יותר ובחדר קטן בגלל תנאים אקוסטיים הצליל של הפסנתר הגבוה יהיה חזק מידי.
    • מהי מטרת הקניה? נקודה זו חשובה ביותר. יש כאלו הקונים פסנתר לבית רק לשם היופי והאווירה שהוא יוצר סביבו לכן איכות הצליל של הפסנתר אינה צריכה להילקח בחשבון בקניה (אך קחו בחשבון שבד"כ הפסנתרים היפים ביותר הם גם מהיקרים יותר). ישנם הקונים לעצמם פסנתר לשם התחביב, חזות הפסנתר אינה חשובה להם ואינם רגישים לצליל לכן הם יכולים להסתפק בפסנתר זול יחסית שבד"כ הוא יהיה פסנתר לא גבוה או ישן מאוד. מטרה נוספת לקניית פסנתר היא קניה עבור הילדים במקרה זה אני ממליץ לא להתפשר על איכות הפסנתר כדי שהילד יוכל להתרגל לצליל ומגע קלידים איכותי, אך כן אפשר להתפשר על מראה הפסנתר במידה והוא לא יעמוד בסלון.
    • איזה צבע יהיה לפסנתר? צבע ומראה הפסנתר משפיעים רבות על מחירו. צבע שחור לפסנתר הוא הנפוץ ביותר לכן הצבע שלו לא משפיע על המחיר כלל, מאידך אתם תשלמו תוספת במחיר עבור פסנתר חום או מהגוני כיוון שהדרישה אליהם היא רבה יותר והם נפוצים הרבה פחות.

השלב הבא: האם לקנות פסנתר חדש או פסנתר מיד שנייה?

בשלב כלשהו של הדיונים סביב קניית פסנתר, תצטרכו לבחור האם לקנות פסנתר חדש, או פסנתר יד שניה. היתרונות של הפסנתרים החדשים ברורים: הם ללא פגמים חיצוניים, הם בוודאות אינם שחוקים מנגינה ואין צורך בבעל מקצוע בכדי שיבדוק אותם טרם הקניה, אבל כן כדאי להביא מורה לפסנתר כדי שתתרשם מהצליל והמגע שלו.

מצד שני, פסנתרים מיד שניה כוללים יתרונות מאוד בולטים: הם זולים הרבה יותר בהשוואה לפסנתר חדש מאותו דגם, כמו כן פסנתרים יד שניה יכולים להיות יותר איכותיים מפסנתרים חדשים מאותו דגם. מפתיע? הסיבה לכך פשוטה. בשנים האחרונות החלו לייצר פסנתרים חדשים בסין. אם נשווה פסנתר של חברה יפנית אשר יוצר ביפן לפסנתר מאותה החברה שיוצר בסין, נגלה כי הפסנתרים היפניים המקוריים הם איכותיים הרבה יותר. כמו כן הודות לתרבות הקניות של היפנים, אשר מצד אחד מחליפים מוצרים בתדירות גבוהה ומצד שני יודעים לשמור עליהם, תוכלו למצוא פסנתרים יד שניה במצב כחדש.

לא תמיד כדאי ללכת על האופציה הזולה יותר

במקרים רבים וביניהם גם ברכישת פסנתר חדש, חיסכון בכסף במהלך הקנייה עלול לעלות ביוקר בהמשך. פסנתרים זולים בצורה משמעותית נמכרים בדרך כלל במחיר כזה משום שיש בהם איזשהו פגם והתיקון שלו יכול לעיתים אף לעלות מעבר למחיר הפסנתר עצמו. בכל מקרה, אם החלטתם לקנות את הפסנתר הזול התייעצו עם מומחה פסנתרים, כדי להיות בטוחים שהקנייה הזולה יותר תהיה גם משתלמת.

היתרונות של קנית פסנתר מחנות מסודרת

ניתן היום בעולם הדיגיטלי למצוא פסנתרים למכירה מבעלות פרטית בצורה די קלה. אבל, הם לא יוכלו לספק לכם מה שתספק חנות לכלי נגינה: אחריות על הפסנתר החדש, מבחר גדול פסנתרים, לרוב הפסנתרים גם נבדקו וכוונו לפני הרכישה (וודאו זאת עם בעל החנות), הובלה זולה יותר, טרייד אין ואפילו השכרת פסנתר. קנייה מחנות תהייה ברוב המקרים קנייה בטוחה ומשתלמת יותר.

פטר גרויסמן, הבעלים של חברת "פסנתרי הצפון". בוגר האקדמיה למוסיקה בירושלים, דור שני למכווני פסנתרים. בעל נסיון של כ-25 שנה בכיוון פסנתרים.בקרו באתרי פסנתרי הצפון
אשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה או בקשה בטלפון: 054-9988948

(המאמר מוגן בזכויות יוצרים - העתקתו מותנית במתן קרדיט לפטר גרויסמן בתוספת לקישור פעיל לאתרו www.piano4u.co.il
)




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב